sobota, 30 sierpnia 2014

Ice Bucket Challenge. Czy na pewno wiesz o co chodzi?!

Witajcie internetowi podróżnicy!
Ostatnio wewnętrzne głosy zmuszały mnie bym poruszył kwestie dobrze znanego wszystkim popularnego ALS Ice Bucket Challenge. Przypuszczam, iż jest to temat dosyć oklepany w "blogosferze", ale krew by mnie zalała gdybym nie wtrącił swoich 5 groszy. A więc czym jest dokładnie Ice Bucket Challenge?
ALS Ice Bucket Challenge jest to wyzwanie rzucane znajomym, polegające na wylaniu na siebie kubła lodowatej wody. Wyzwanie jest, a przynajmniej było rzucane w szczytnym celu, ponieważ challenge ten ma nas nieco zbliżyć do osób cierpiących na stwardnienie zanikowe boczne.



Stwardnienie zanikowe boczne jest nieuleczalną, chorobą. Zazwyczaj choroba ta zabija w ciągu około 5 lat, najpierw zanikają mięśnie kończyn, a w ostatnich stadiach choroby dochodzi do całkowitego paraliżu oraz śmierci, gdy mięśnie oddechowe nie są w stanie już pracować.

Wracając do wyzwania. Jeśli otrzymamy wyzwanie i nie wykonamy go musimy wpłacić pewna kwotę pieniędzy (którą o ile się nie mylę jest 100$) na konto jednej z fundacji zajmującej się właśnie tą chorobą.

Jednak problem tkwi w tym, że Ice Bucket Challenge przyjął zupełnie inna formę. W Polsce został zapoczątkowany głównie wśród celebrytów i osób wpływowych, które prócz wylewania na siebie wody, często wspierały pieniężnie fundacje działające na rzecz osób cierpiących na stwardnienie zanikowe boczne. Jednak niestety wyzwanie te zawędrowało pośród tłumy przeciętnych gimnazjalistów. Większość z osób wykonujących Ice Bucket Challenge nie ma pojęcia o istocie tej akcji.
"Do wykonania Ice Bucket Challenge wyzywam Kasie, Asie i Marka. Jeśli nie oblejecie się woda w ciągu 2 dni musicie kupić mi czekoladę. Hehe"  - Poważnie?!
Już nie wspomnę o tym, że woda, która ma być lodowata najczęściej pochodzi z kranu, nie jest odpowiednio zmrożona, nie zawiera w sobie nawet grama lodu i ma zapewne +13 stopni!
Nie dość, że akcja ta trafiła w ręce "dzieci" i w dodatku jest wykonywana fatalnie, tylko i wyłącznie dla "fanuuu" i uzyskanie komentarzy pod filmem typu: "Ale beka", "Co za wariatka hehe" czy "Mamy nowa mis mokrego podkoszulka!" to osoby wykonujące ją prawdopodobnie nie słyszały o tak tragicznej chorobie którą jest właśnie stwardnienie zanikowo boczne.

Tak więc z tego miejsca apeluje do wszystkich osób, by były świadome tego co robią i po co. A jak uż cos robią to niech zrobią to tak jak należy.
Jestem jednak ciekaw waszej opinii.
Wykonywaliście Ice Bucket Challenge? Jakie macie zdanie na jego temat?

5 komentarzy:

  1. Nareszcie ktoś poruszyl ten temat! Jak mnie to wkurza!

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie też
    To jest bez sensu

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie też bardzo to wkurza
    sama nie wykonywałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie widziałam jak moja znajoma z liceum rzuciła to "wyzwanie" koleżance właśnie za pół litra. Krew człowieka zalewa jak widzi taką gimbazę u ludzi podobno dorosłych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez takie gówniarskie zachowanie ta akcja traci na wartości.
    I jest mi strasznie przykro że znalazło się tak wiele pustych osób by z tak wspaniałego celu zrobić śmietnik.

    OdpowiedzUsuń